
آخرین اخبار
سال ۲۰۲۰ میلادی برای اکثر شرکتهای خودروسازی سالی زیان آور بوده که در نتیجه آن با افت فروش و کاهش سودآوری مواجه شدند. گروه رنو نیز یکی از همین خودروسازان متضرر است که سال مالی ۲۰۲۰ را با افت فروش ۲۱٫۳ درصدی نسبت به سال قبل به پایان رساند. با این حال فروش خودروهای برقی گروه رنو نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و کورسویی از امید را برای مدیران ارشد شرکت باقی گذاشته است.
علاوه بر برند اصلی رنو، شرکتهای داچیا رومانی و لادا روسیه نیز زیرمجموعه گروه خودروسازی رنو هستند. این گروه در سال گذشته موفق به فروش ۲،۹۴۹،۸۴۹ دستگاه خودروهای شخصی و تجاری شد، در حالیکه آمار فروش گروه رنو در سال ۲۰۱۹ برابر با ۳،۷۴۹،۷۳۶ دستگاه بود.
برند رنو در سال ۲۰۲۰ موفق به فروش یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۱۲۱ دستگاه خودرو شد که نسبت به سال گذشته، کاهشی ۲۴٫۱ درصدی را نشان میدهد. برند رومانیایی داچیا نیز ۵۲۰ هزار و ۷۶۵ دستگاه خودرو فروخت و سال را با افت فروش ۲۹٫۲ درصدی به پایان رساند. زیر مجموعه اسپرت رنو یعنی آلپاین نیز در این مدت ۱۵۲۶ دستگاه رنو آلپاین A110 فروخت که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۶۸٫۴ درصدی را نشان میدهد
شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰ دورانی پرضرر برای رنو بود و دلیل اصلی کاهش آمار فروش این خودروساز نیز زیان شدیدی است که در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی به این شرکت وارد شد. گروه رنو در مدت شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰ افت فروش ۳۴٫۹ درصدی و ضرر ۶٫۵ میلیارد پوندی را تجربه کرد.
با وحود کاهش آمار فروش در اکثر قسمتها، افزایش فروش خودروهای الکتریکی حامل اخباری دلگرم کننده برای رنو بود. فروش خودروهای الکتریکی گروه رنو در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ دو برابر شد و به رقم ۱۱۵،۸۸۸ دستگاه رسید. ستاره این بخش رنو زوئی بود که با افزایش ۱۱۴ درصدی فروش، موفق به ثبت رکورد فروش ۱۰۰۶۵۷ شد در حالیکه میزان فروش رنو زوئی در سال ۲۰۱۹ برابر با ۴۷،۰۲۷ دستگاه بود.
گروه رنو با تکیه بر چنین آماری، تصمیم دارد تا در آینده مدلهای الکتریکی رنو مگان، رنو کپچر و رنو کلیو را به بازار بفرستد و تنوع محصولات هیبریدی و پلاگین هیبریدی خود را افزایش دهد. تقریبا یک چهارم از فروش رنو را خودروهای هیبریدی تشکیل میدهند و این خودروساز فرانسوی تصمیم دارد تا تنوع این محصولات را در سبد تولیدات خود افزایش دهد. همزمان برنامههای توسعهای نیز برای شرکت داچیا در حال اجرا است.