چرا فروش خودروهای لوکس آلمانی در چین شدیداً افت کرده است؟

چرا فروش خودروهای لوکس آلمانی در چین شدیداً افت کرده است؟
آخرین اخبار

هنگامی که در ابتدای قرن بیست و یکم چین درب‌های تجارت خود را به روی جهانیان گشود، برندهای لوکس آلمانی موفق شدند تا توجه مشتریان مرفه را در این کشور به خود جلب کنند. با این حال به نظر می‌رسد اکنون این شرکت‌ها در حال از دست دادن این بازار هستند و تمایل مشتریان چینی به خرید خودروهای الکتریکی، جایی برای فروش خودروهای لوکس آلمانی باقی نگذاشته است.

برای اولین بار در تاریخ سه برند لوکس آلمانی یعنی مرسدس بنز، آئودی و بی ام و در سال ۲۰۲۰ با افت قابل توجه فروش روبرو بوده‌اند. بخشی از این کاهش فروش به دلیل همه گیری کرونا رخ داده اما بخش قابل توجهی از کاهش فروش برندهای لوکس آلمانی، ناشی از افزایش تمایل مشتریان به خرید خودروهای الکتریکی است. مطابق اعلام بلومبرگ، هر زمان که تسلا در شهری نمایندگی جدیدی افتتاح می‌کند، آلمانی‌ها بخشی از مشتریان خود را از دست می‌دهند. البته این تهدید تنها از جانب تسلا نیست بلکه برندهای الکتریکی چینی همچون Nio و Li Auto نیز تهدیدی بالقوه برای برندهای لوکس آلمانی محسوب می‌شوند.

علاوه بر بازار چین، برخی کشورها نیز حرکت اجباری به سمت خودروهای الکتریکی را آغاز کرده‌اند. یکی از این کشورها نروژ است که بازار آن در تسلط خودروهای الکتریکی قرار دارد. سال ۲۰۲۰ دورانی پربار برای خودروهای الکتریکی در نروژ بود چرا که این خودروها ۵۴ درصد از فروش کل خودرو در این کشور را به خود اختصاص دادند. خودروهای پلاگین هیبریدی و هیبریدی در جایگاه بعدی قرار داشتند و ۲۹ درصد از فروش را در اختیار گرفته بودند.

در بین خودروهای الکتریکی و مشهور بازار، آئودی ئی ترون از برندهای لوکس آلمانی موفق شد فروش مناسبی را به خود اختصاص دهد اما میزان فروش آن در مقایسه با دیگر برندها چندان قابل توجه نیست. بی ام و نیز سعی می‌کند در فروش خودروهای هیبرید پیشگام باشد

بی ام و iX

.

برندهای لوکس آلمانی متوجه شده‌اند در صورتی که خودروهای الکتریکی قابل توجهی را به مشتریان عرضه نکنند، بازار خودرو را از دست خواهند داد. به همین دلیل هرکدام از آن‌ها در حال کار بر روی توسعه محصولات جدید الکتریکی هستند. برای مثال بی ام و iX شاسی بلند جدید این شرکت آلمانی است در حالی‌که مرسدس بنز EQA محصول جدید ستاره آلمانی‌ها است. آیا برندهای آلمانی می‌توانند بازار خودرو چین را از رقبا پس بگیرند؟ این مساله را در آینده متوجه خواهیم شد.

برچسب ها:



منبع

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *